29.november.2018

Tilslutningsavtalen og samarbeid

fb

 
En sak som har høyeste prioritert hos MAF er hvordan Tilslutningsavtalen(avtalen fra 2004 som regulerer hvem og hvordan MDN sine rigger skal drives og bemannes i Norge) blir håndtert og bemanningen av Mærsk Inspirer.
maersk_inspirer_print

Etter at Repsol har i sin kontrakt rett til å levere alle stillingene til prosessen på Inspirer, så ble dette en stor utfordring for oss. Dette blir ikke sett på som outsourcing, men stillingene blir da seconded ut, noe som kan vise seg ikke å være ulovlig.
Dette fikk vi vite først i september 2018.
I forbindelse med at vi har hatt møter med vår ledelse i MDN, sendt mailer til ledelsen i MD i København, mangler vi å få svar på de problemstillingene som dette gir oss. Vi ble lovet en tilbakemelding fra vår direktør i MDN før den 26.11.18. 
En slik tilbakemelding vil påvirke samarbeidet mellom MAF og MDN, og dette hadde alt å si når det gjelder bemanningen på Inspirer. 
Siden vi ikke hadde fått svar, medførte dette at vi gikk fra bemmanningsanalysen som som skulle gjennomføres den 26-27.11.18 på dag 2, der vi forklarte at som følge av at våre interne utfordringer mellom MAF og MDN ikke var løst, så kunne ikke MAF sine representanter være med på å gjennomføre analysen. På selve analysen var det representanter fra MAF, vernetjenesten, prosessfolk fra både Repsol og MDN, SAFE i Repsol og HMS avdelingen i MDN.



Det er meget viktig å få frem her at vi har virkelig har vært løsningsorienterte og har gitt MDN alle muligheter til å sørge for at avtalen med Repsol kan blitt en suksess. 
Vi gikk da fra møte med ett klart krav om at alt arbeid ombord Inspirer skal utføres av MDN personell.
Bemanningsanalysen ble kort tid etter vi gikk avsluttet.
Vernetjensten og MAF vil mer enn gjerne finne løsninger på dette, men da må bedriften komme oss i møte på hva som vi mener er intensjonen med vår Tilslutningsavtale som har fungert utmerket de siste 14 år.

Det skal være ett møte i styret MDN i København den 07.12.18, der vi som ansatterepresentanter vil ta opp denne saken og håper da på at vi kan komme hverandre i møte slik at vi kan fortsette det gode samarbeidet som vil være til det beste for alle.
IMG_1759
28.mars.2024

Sykefraværsoppfølging

De siste månedene har NAF vært i dialog med bedriften for om mulig få til en avtale der NAF bruker ressurser til å ta kontakt med dem som har meldt seg syk
Les mer
Sykefraværsoppfølging
p%C3%A5ske
21.mars.2024

Info mars 2024

En info om retten til å gå i land, stillingsnavn, helseforsikring, internasjonalt ansatte, lærlinger, Intrepid/Interceptor og Inspirer.
Les mer
Info mars 2024
Maersk-Inspirer-Repsol-1-1024x673
12.mars.2024

Info 12.mars

Inspirer
Les mer
Info 12.mars
Maersk-Inspirer-Repsol-1-1024x673
06.mars.2024

NAF info 6.mars

Litt info omkring Inspirer
Les mer
NAF info 6.mars
Helikopter
01.mars.2024

1.mars 24

Helikopter ulykken utenfor Sotra
Les mer
1.mars 24
IMG_2965
22.februar.2024

Info februar 2024

En info om kontraktssituasjonen, internasjonalt ansatte, helseforsikring, førstehjelpslag offshore, rigg sikkerhetsmøte Invincible og lærlinger.
Les mer
Info februar 2024
}, []);